در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

آشنایی با فواید عسل در طب سنتی و اسلامی

سه شنبه 4 بهمن 1401
18:16
سورنا

آشنایی با فواید عسل در طب سنتی و اسلامی

Properties of honeyشایان ذکر است برای افراد با سیستم ایمنی ضعیف بهترین راهکار برای درمان زخمهای دهانی و لوزوی، غرغره آب و مقایسه تلویزیون ها عسل است. گفته شده است برای درمان زخمهای گوارشی (از جمله زخم معده) و جلوگیری از خونریزیهای دستگاه گوارش، عسل مصرف شود. در طب سنتی آمده که برای تقویت لثه و درمان بیماریهای لثهای و از بین بردن جرم دندانها، از غرغره آب و عسل استفاده شود. از دیگر فواید عسل در طب سنتی، اشتهاآور بودن آن است. بنابراین میتوان از آن به عنوان بهترین محرک اشتها برای کودکان و افراد بد غذا یاد کرد. همانطور که خود بهتر میدانید در درمان سرفه و گلودرد عسل بسیار التیام بخش است. مصرف عسل با روغن گل سرخ بهترین راهکار از نظر طب سنتی برای درمان سرفه و سلامت ریه است. طب سنتی اعتقاد دارد که عسل حامل داروست. این بدان معناست که عسل این قابلیت را دارد که دارو و گیاهان دارویی را در بدن حمل کرده و آن را به محل مورد نظر برساند.

  • عسل زرشک
  • مصرف سبزیجات، میوه، غلات و لبنیات بدون چربی یا کم چرب
  • عسل: نصف قاشق چایخوری
  • حفظ فشار خون سالم

Benefits of honey for womenچربی بستن روی چای ساز یکی از موارد نارضایتی اغلب مصرف کنندگان این وسیله برقی است. این مشکل بدین صورت است که وقتی چای را دم می کنید، با وجود آنکه قوری کاملا تمیز و شسته شده است، بر روی سطح چای یک لایه چربی مانند مشاهده می شود. با وجود آنکه علت چربی بستن روی چای ساز ناشی از خرابی دستگاه نیست. اما تنها در مورد این دستگاه مشاهده میشود. آب شهری دارای ناخالصی ها و املاح بالایی است. بسته به منطقه محل سکونت این املاح ممکن است چندین برابر نیز شود. منظور از این املاح، نمک های کربنات منیزیم و کلسیم است که با شناور شدن بر روی سطح چای به نظر میرسد که یک لایه چربی مانند تشکیل شده است. زمانی که شما به جای آب سرد، آب گرم را درون کتری برقی یا سماور برقی بریزید، حتما با مشکل چربی بستن چای ساز مواجه خواهید شد.

alphabetآکنه را درمان میکند، به پوست قابلیت ارتجاعی میدهد، ظاهر پوست را بهبود میدهد و جوانتر به نظر میرسد. این مرحله عملکرد سیستم گوارش را بهبود میدهد و روده و معده را تمیز میکند. اسیدهای رسوب داده شده در معده را تسکین میدهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند و این به دلیل داشتن مواد معدنی و ویتامینهای موجود است. زنان باردار همیشه از غذاهایی با ارزش غذایی بالا مانند عسل تغذیه میکنند که خواص فوق العادهای برای سلامت مادر و رشد و سلامت جنین دارد. ترکیب عسل با آب ولرم سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند، یک محافظ عالی در برابر باکتریها است و یک آنتیبیوتیک طبیعی برای مبارزه با بیماری است. به عنوان جایگزین قند مضر استفاده میشود. مشکلات گوارشی مانند یبوست و زخم را که معمولاً زنان باردار را درگیر میکند، درمان میکند. استفاده از عسل به عنوان یک روش درمانی به نام " آپی تراپی" است و شامل درمانهایی میباشد که انرژی را بازیابی میکند، استقامت بدنی را تقویت میکند و سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد.

ماشین ظرفشویی

dishwasherتعلیق و نستعلیق، دو شیوهٔ خوشنویسی از خط عربی هستند که توسط ایرانیان ابداع شدند. افغانستان و پاکستان نیز بنا بر ناچاری، الفبای فارسی را برگزیدند. بدین گونه بود که این الفبا در کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان و تاجیکستان بهعنوان الفبای رسمی انتخاب شد. در پی تغییر خط در تاجیکستان از سال ۱۳۰۷ (۱۹۲۸ میلادی) به لاتین و بعد خط سیریلیک، خط عربی در این کشور کنار گذاشته شد. همچنین پس از شکستهای امپراتوری بیزانس از عربهای مسلمان در زمان صدر اسلام، خطهای باستانی در زیرمجموعههای آن امپراتوری نابود و خط عربی جایگزین شده بود. یکی از آن زیرمجموعهها، کشور کنونی ترکیه بود که سرانجام در سدهٔ بیستم میلادی مصطفی کمال پاشا دستور داد خط عربی به خط لاتین تغییر داده شود. اساس الفبای فارسی با الفبای عربی یکی است، اما الفبای فارسی دارای چهار حرف است که واجهای متناظر آنها در عربی استاندارد وجود ندارد، از آن طرف «ة» (تاء مربوط) در الفبای فارسی وجود ندارد. یک خوشنویس به نام خواجه ابولمال، سه نویسهٔ پ ژ و چ را به الفبای عربی اضافه کرد و نویسهٔ گ نیز پس از چندی دگرگونی، به شکل کنونی درآمد.

به علامتهای بهکاررفته برای واکهها «حروف صدادار» (بلند و کوتاه) گفته میشود. الفبای فارسی شامل ۳۳ حرف است. درحالیکه الفبای فارسی به ظاهر دارای ۳۳ حرف است، اما افراد نوآموز دراصل با ۱۲۲ شکل مختلف روبرو میشوند که بسته به نوع قرارگیری در واژه، بهصورت متفاوتی نوشته میشوند. این ۱۲۲ شکل در جدول زیر به نمایش درآمدهاند. همچنین در گذشته حرف ویژهای برای نشان دادن واج /β/ در الفبای فارسی وجود داشته است. این حرف که به صورت «ف» با دو نقطهٔ اضافی نوشته میشد، دیگر در الفبای فارسی حضور ندارد. حمزهٔ اصفهانی آن را «میان باء و فاء» خوانده و کلمات «لڤ» (الشفه) و «شَڤ» (اللیل) را مثال آورده است. ابوعلیسینا آن را «فاءِ نزدیک به باء» توصیف میکند و کلمهٔ «ڤزونی» را به عنوان مثال میآورد. بدیعالزمان نطنزی «ڤ» را از جمله واجهای فارسی که در تازی نیست، ثبت کرده است. مؤلف دستور دبیری نیز آن را در شمار حرفهای خاص فارسی که باید با سه نقطه مشخص شود، آورده است.

چربی چای ساز

dishwasherیک فرضیه می گوید که خوردن عسل مانند خوردن گرده های گل است که با این کار حساسیت ناشی از گرده ها را کاهش می دهد. فعالیت ضد باکتری عسل می تواند نقشی در درمان عفونت ها داشته باشد. شرایط زخم های تازه را بهبود می بخشد و خاصیت چسبناکی بالای آن سد مقاومی را در مقابل عفونت ها به وجود می آورد. در حقیقت از دوران باستان از عسل برای درمان زخم های عفونی بهره می بردند. این مسئله مهم است که از عسل به عنوان مکمل استفاده شود نه به عنوان جایگزین. استفاده از عسل تنها در صورتی مورد ملاحظه است که دیگر فرآیندهای درمانی به شکست انجامیده باشند. عسل خالص حاوی مقدار کمی از آنزیم ها، پروتئین ها، مواد معدنی و آمینو اسید هایی است که در افزایش انرژی بدن می توانند مشارکت داشته باشند. همچنین قند موجود در عسل می تواند انرژی بیشتری از قندهای مصنوعی به بدن بدهد. عسل و به خصوص عسل مانوکا حاوی متیل گلیوکسال بیشتری است که مسئول فعالیت ضد باکتری عسل است این ترکیب همچنین می تواند ارتقای ایمنی بدن نقش داشته باشد.

اما تمام این کاربردها شواهد تاییدشده علمی ندارند.

گرچه مکانیسم عمل آن هنوز به خوبی مشخص نیست، اما باور بر آن است که خاصیت جذب رطوبت به علت وجود مقادیر بالای گلوکز و فروکتوز در عسل است. گلوکز و فروکتوز هر دو میتوانند با آب اتصالات مولکولی تشکیل داده و رطوبت را در لایههای شاخی پوست که به طور طبیعی خشک هستند، حفظ کنند. همانطور که گفته شد، عسل طبیعی در جوامع مختلف کاربردهای پرشماری برای درمان بیماریها و بهبود سلامت عمومی بدن دارد. اما تمام این کاربردها شواهد تاییدشده علمی ندارند. در ادامه به برخی از مهمترین کاربردهای عسل که به وسیله مطالعات علمی تایید شدهاند، میپردازیم. عسل میتواند به جلوگیری از بازگشت اسید معده کمک کند. یک بررسی درباره اثرات عسل بر سلامتی در سال 2017 نشان داد عسل میتواند دیواره مری و معده را بپوشاند و جریان رو به بالای اسید معده و مواد غذایی هضمنشده را کاهش دهد. با این حال، این موضوع را تحقیقات بالینی تأیید و اثبات نکردهاند. شواهد همچنین نشان میدهند عسل ممکن است به تسکین بیماریهای دستگاه گوارش مانند اسهال مرتبط با گاسترواِنتریت (عفونت و التهاب معده و روده) کمک کند.

  • عسل مریم گلی
  • انبهی خرد شده: یک فنجان
  • ۷۰ درصد کاهش علائم شدید آلرژی؛
  • سرفه را سرکوب می کند
  • عسل سیاه دانه

این عضله، حلقهایه که بین مری و معده قرار داره، درد و یا سوزش معده از علائم این بیماری هستن. بعد از مصرف، عسل دیواره مری رو میپوشونه و با این کار به بهتر شدن التهاب یا آسیب مری کمک میکنه، که در نهایت علائم رفلاکس معده رو کمتر میکنه. جارویس تو کتاب معروف «طب سنتی» گفته که مخلوط کردن سرکه سیب با عسل، میتونه به عنوان داروی قوی، کمک به از بین بردن باکتریهای مضر معده بکنه. تو قرن بیستم از عسل برای درمان زخم خیلی استفاده میشده، اگر جای زخم و یا سوختگی دارین، میتونین از مقدار کمی عسل استفاده کنین، این کار به ضدعفونی کردن زخم، از باکتریهایی مثل استافیلوکوکوس اورئوس کمک میکنه. تو زمان مصرباستان از عسل، به عنوان پماد موضعی برای بهبود زخم و سوختگی استفاده میشده. با خوردن عسل قبل از خواب، شیرینی عسل باعث بالا رفتن انسولین خون شما میشه، که باعث آزاد شدن سروتونین تو بدن شده.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مقایسه تلویزیون سامسونگ با سونی لطفا به بازدید از وب سایت ما.


[ بازدید : 32 ]
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]