در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

تاثیر پارتیشن بندی در دکوراسیون ساختمان

سه شنبه 29 شهريور 1401
18:35
سورنا


می توان گفت “سادگی” و “وسایل کم در چیدمان” از جمله مهمترین ویژگی های طراحی مدرن می باشد. امروزه با توجه به کوچک شدن منازل، استفاده از این سبک طراحی بشدت رواج پیدا کرده است. در طراحی مدرن، تمامی المان ها و جزئیات باید بیانگر هدف روشنی باشند و اگر هر یک از این اجزا هدفی را دنبال نکنند، می توانید به راحتی آن را حذف کنید. از این رو در این سبک سادگی و استفاده از رنگ های خنثی به شدت رواج دارد. طراحی مدرن در دکوراسیون داخلی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. آگاهی از ویژگی های این سبک، باعث می شود که طراحی داخلی مناسبی را در منزل خود داشته باشید. یکی از مهمترین سوالات در زمینه دکوراسیون داخلی، تفاوت طراحی مدرن، روستیک، صنعتی و امروزی با یکدیگر می باشد بنابراین در این پست به بررسی سبک مدرن و تفاوت آن با سبک های دیگر می پردازیم. این سبک بر خلاف سبک کلاسیک از گذشته دوری کرده و از قواعد و نقوش پیچیده پیروی نمی کند.

امروزه یکی از اجزای جدانشدنی هر دکوراسیونی مبلها هستند. به همین خاطر تأثیر مبل در فضای دکوراسیون داخلی بسیار محسوس است. استفاده از مبل باعث میشود که فضای داخلی خانه از حالت بی روحی در آید و فرد در آن احساس راحتی کند. به همین خاطر در هنگام خرید مبل باید به اهمیت آن توجه ویژهای داشت. دلچسب کردن محیط بهوسیله مبل باعث خواهد شد تا افراد هنگام نشستن یا استراحت کردن احساس خوبی پیدا کنند و باعث تأثیرگذاری خوبی بر روی عواطف افراد شود. البته باید این نکته را نیز در ذهن داشت که مبلها همان قدر که باعث بهوجودآمدن فضای آرامشبخش در محیط خانه میشوند همان قدر نیز باعث بیروح شدن یا ایجاد فضای خستهکننده و تکراری خواهند شد. برای جلوگیری ازاینگونه مشکلات باید میزان تأثیر مبل را در فضای خانه سنجید و با رعایت اصولی خاص تأثیرات منفی آنها را کاهش داد. پارتیشن بندی در ادامه مقاله تا انتها همراه ما باشید.

کار کردن با یک طراح حرفهای موفق، روش غیررسمی آموزش است و قبلاً شایعترین روش آموزش و پرورش بودهاست. طیف گستردهای از شرایط کار و فرصتهای شغلی طراحی داخلی وجود دارد. درآمد طراحان داخلی با توجه به کارفرما و تجربه و شهرت فردی آنها متفاوت است. هر یک از سبک های دکوراسیون داخلی، از نظر استفاده از خطوط و شکلها، رنگها، متریال و مصالح و جزئیات دیگر، با یکدیگر تفاوت دارند. سبک مدرن یکی از جنبش های معماری و طراحی است که در اوایل قرن 20 میلادی شکل گرفت. در این سبک استفاده از متریالهای طبیعی، رنگ های خنثی و رنگ هایی که در طبیعت دیده میشود، در فضا کاربرد دارد. همچنین از ویژگی های مهم سبک مدرن، عدم استفاده از جزئیات اضافی است که باعث شده است، مبلمان بهکار رفته در آن را به با خطهای مستقیم و صاف و بدون ظریف کاری ببینیم. برا اساس تعریف دایره المعارف Treccani، سبک کلاسیک مجموعهای از مفاهیم و قواعدی است که برگرفته از رم و یونان باستان است و در هنر، از آن به کار گرفته میشود.

از بین دیگر رنگ هایی که بسیار توسط افراد برای مبل ال چوبی انتخاب میشوند و یک ترکیب رنگ فوق العادهای را ایجاد میکند. البته توجه داشته باشید که انتخاب رنگ مناسب برای مبل ال چوبی، بسیار به دیگر رنگ ها موجود در خانه شما بستگی دارد. برای انتخاب رنگ چوب مبلمان مدنظرتان حتما به رنگ های غالب در آن اتاق مثل رنگ دیوار ها، اُپن آشپزخانه و… جنس پارچه مبل ال چیست ؟ بهترین پارچه مبل ال و به طور کلی برای دسته مبلمان راحتی، پارچه های مخمل هستند. انتخاب پارچه مبلی از جنس مخمل، حس نرمی و لطافت فوق العادهای را هنگام نشستن برروی مبل به ما میدهد و همیشه جزء پارچه های محبوب در بین خریداران مبل بوده. در گذشته پارچه مخمل قیمت بسیار بالایی داشت اما امروزه به کمک پیشرفت تکنولوژی این نوع پارچه ها با هزینه معقول تری تولید و در دسترس مردم قرار میگیرند. از طرفی توجه داشته باشید که انتخاب پارچه مخمل برای مبل های ال شکل، حس اسپرت و مدرنتری را به دکوراسیون اتاق نشیمن شما میبخشد.

اما باز هم چک کردن این ابعاد قبل از خرید و بررسی تناسب آن با فضای خانه ضروری خواهد بود، چرا که ممکن است اشتباهاتی در این زمینه رخ داده باشد. در این مطلب به بررسی ابعاد استاندارد مبل راحتی در طراحی دکوراسیون داخلی پرداختهایم. به طور کلی در رابطه با ابعاد استاندارد مبل راحتی برای اتاقهای بزرگ مبل بزرگ و برای اتاقهای کوچک از مبلهایی با ابعاد کوچک استفاده میکنیم. ولی نمیتوان این اندازه گیری را دقیق شمرد. زیرا ممکن است ابعاد مد نظر ما با چیزی که در نگاه بقیه کوچک و یا بزرگ تلقی میشود تفاوتهایی داشته باشد. برای داشتن ابعاد دقیق از مبل راحتی نیاز است طول و عرض اصولی مبل و همچنین عمق استاندارد مبل را بدانیم. در ادامه این دو مقدار برای انواع مختلف مبلهای راحتی بیان میشود که میتواند در هنگام خرید به شما کمک کند. البته این مورد نیز حائز اهمیت است که در زمان خرید تنها به دانستن ابعاد گفته شده اکتفا نکرده و از فروشنده نیز مشورت بگیرید.

  1. سرویس بهداشتی
  2. برچسب ها
  3. دیوارکوب های چوبی و پی وی سی
  4. دیوار پشت تلویزیون را چگونه تزیین کنیم
  5. نورپردازی اتاق پذیرایی در سبک سلطنتی
  6. رنگهای کودکانه در فضا حالتی شیک به خود بگیرند
  7. ترکیب فلزات در طراحی داخلی

نحوه قرار گیری و چیدمان مبل استیل در منزل بصورت کاملا باز است تا زیبایی و ظرافت منبتها بخوبی نمایان شود. اگر می خواهید در یک فضای کم یک دست مبل استیل 7 یا 9 نفره را جای دهید پیشنهاد می کنیم که قید این مدل را بزنید. اینکار کاملا بدور از اصول اولیه طراحی و چیدمان منزل است. انتخاب مبل کلاسیک : امروزه با توجه به انواع مدلها و طرحهای متنوعی که در بازار از مبل کلاسیک وجود دارد و قیمت پایین تر آن نسبت به مبل استیل، بسیار خواهان پیدا کرده است. طرحهای مبل کلاسیک بخاطر اینکه به شدت با مُد روز پیش می رود اکثرا توسط عروس خانم ها و جوانترها انتخاب می شود. این مدل با دکوراسیون منزل بخوبی خود را تطبیق می دهد و جلوه ای زیبا و جذاب به آن می دهد. یک سِت 7نفره مبل کلاسیک با غذاخوری آنرا می توان از 25 تا 40 میلیون تومان در بازار خرید.

اشاره داشت. با استفاده از رنگ های ملایم صلح و امنیت را در خانه داشته باشید. تا حد امکان از رنگ های گرم به جای رنگ های خنثی استفاده کنید تا میزان شباهت آن به سبک مدرن و مینیمال به حداقل برسد. معمولا برای سقف دکوراسیون داخلی کلاسیک از رنگ هایی با تناژ سفید، و سایه هایی از نمونه هایی همچون شیری، فیلی و کرمی استفاده میشود. رنگ سف باید به نسبت دیگر بخش ها و حتی خود دیوار روشن تر باشد. از عنصر های همیشگی که در بخش سقف خانه های کلاسیک دیده میشود گچ بری ها هستند که میتوانید به دلخواه خودتان طرح آن ها را تغییر دهید. از گچ بری برای حاشیه سقف، محل نصب لوستر، پرده و … نیز استفاده میشود که طرح های آن بیشتر به صورت دورانی و گرد می باشد. برای پوشش کف در سبک کلاسیک نیز بهتر است به سراغ پارکت های چوبی و یا لمینی بروید که طیف رنگی بسیار گسترده ای دارند.

رنگ نارنجی : این رنگ نشان دهنده غرور، جاه طلبی و تعاملات اجتماعی، سلامتی و نشاط است. وجود سایه هایی از رنگ نارنج در اتاق خواب موجب انرژی بخشی در یک دختر خانم نوجوان پر انرژی و مشتاق برای پیشرفت می شود. رنگ بنفش : این رنگ مورد علاقه خاص دختران نوجوان است. بسته به سایه و رنگهای لهجه ای که دارید ، از رنگ می توان برای انواع مختلف از عاشقانه تا مدرن استفاده کرد. برای ظاهری پر زرق و برق ، سایه ای بنفش غنی را با مبلمان مشکی و وسایل روشنایی آرت دکو ست کنید. پنتری روم مبلمان سفید و پارچه های چوبی ، رویایی به اتاق اسطوخودوس می بخشند. رنگ آبی روشن : آبی آرامش بخش است و توصیه شده ترین رنگ برای اتاق خواب سنین مختلف است. شاید بعضی ها این رنگ را مناسب دکوراسیون اتاق پسرانه بدانند ولی هیچ قانون طراحی، رنگی را اختصاصی فضا یا جنسیت نمی کند.

این چیدمان نیاز به دقت فراوان و همچنین داشتن یک نقشه ذهنی مناسب از خود خانه باشد. به عبارتی دیگر است تا مبلمان را به گونه ای بچینید که راهروها را مسدود نکند. جلوی درب ورودی و یا درب اتاق ها نباشد. مبلمان مناسب برای منازل کوچک باید متناسب با خود ابعاد خانه باشد. از این نظر تهیه مبلمان با سایز بزرگ باعث میشود که فضای خانه کوچکتر از حد معمول دیده شود و همچنین مشکلاتی در رفت و آمد پدید میآورد که باعث ایجاد مزاحمت برای اعضای خانواده و یا مهمانان میگردد. توجه داشته باشید که مبلمان بزرگ و زمخت در هر صورت چیدمان خوبی نخواهند داشت و تنها بدرد سالن های بزرگ می خورند. برای خانههای کوچک بهتر است از مبلمان در ابعاد کوچکتر و با طراحی ظریف تر استفاده گردد. معمولا نیم ست ها و یا کاناپه با چند عدد پاف گزینه های ایده الی برای آپارتمان های کوچک هستند که در عین حال سبک دکوراسیون منزل شما را کاملا امروزی و شیک نشان می دهد.

در این تصویر دیوارها وکف پوش سفید بسیار خودنمایی می کند. در چنین فضایی باید در انتخاب رنگ مبلمانی که برای دکوراسیون داخلی از آن ها استفاده می کنید دقت بسیاری داشته باشید تا اتاق سفید و جذاب تان رنگ کسالت به خود نگیرد. همانگونه که در تصویر می بینید ، رنگ سفید اتاق باعث به چشم آمدن بافت کف شده است و در عین حال تابلوی رنگی را نیز به کانون توجه تبدیل کرده است. آرامشی که رنگ سفید به فضاهای داخلی بخشیده است کاملا ملموس است. برخلاف تصور عام آشپزخانه ای تمیز و مرتب با انتخاب دکوراسیون مناسب و رنگ سفید تمیز تر از آشپزخانه هایی با رنگ تیره است و کابینت سفید با کفپوش چوبی ترکیب زیبایی بوجود می آورد. مطلب پیشنهادی : کابینت آشپزخانه ، در انتخاب رنگ دقت کنید! شما می توانید از یک آشپزخانه سفید با سبک کلاسیک نیز لذت ببرید و الزاما نباید یک آشپزخانه کاملا سفید از سبک مدرن پیروی کند. رنگ سفید براقی نیز که به تازگی پا به عرصه حضور گزارده است به نظر راحت و گرم ونرم می آید .


[ بازدید : 28 ]

فضای نگهدارنده دندان در هروی دنتال

سه شنبه 29 شهريور 1401
18:21
سورنا


تشک صندلی عموما از جنس چرم میباشد. پشتی صندلی توسط موتور تغییر زاویه ، جا به جایی را انجام میدهد و نوع جنس آن از پارچه قابل شستشو است. با بدن انسان متناسب میباشد. زیر سری دارای حالات مختلفی از جمله تغییر زاویه سر ، تغییر ارتفاع و تغییر زاویه زیر گردن میباشد. نکته مهم در زیر سری این است که در حین درمان توسط دندانپزشک نباید لرزشی صورت بگیرد . فضای نگهدارنده دندان صندلی تابوره صندلیهای چرخدار بدون تکیه هستند که در بارها و همچنین در آزمایشگاه از آن استفاده میشود. تابوره جهت نشستن جراح، کمک جراح، متخصصین بیهوشی در هنگام عمل جراحی در اتاق عمل مورد استفاده قرار میگیرد و در اندازههای مختلف قابل دسترس است. این صندلی قابلیت تنظیم ارتفاع نیز دارد. این صندلی باید بعد از هر عمل جراحی باید استریل مجدد شود. برخلاف ابزارهای دیگر دندانپزشکی، مکنده بزاق یکی از لوازم دندانپزشکی است که کنار آمدن با آن راحتتر است. حتی در بسیاری از مواقع نیز باعث خنده میشود.

برای واردات تجهیزات دندان پزشکی و ترخیص تجهیزات دندان پزشکی از گمرک باید حتما از اداره کل تجهیزات پزشکی تاییده دریافت نمایید. برای استعلام تعرفه گمرکی واردات و ترخیص تجهیزات دندان پزشکی در ابتدا وارد کننده باید به ترخیص کار بگوید که کالا وارده جزو مواد اولیه است یا وسیله می باشد. تا با توجه به شرایط موجود ادامه فرایند ترخیص از گمرک صورت گیرد. کد تعرفه برای واردات تجهیزات دندان پزشکی و یونیت داندان پزشکی ۹۰۱۸۴۱۰۰ است که با احتساب ۱۵ درصد حقوق ورودی و ترخیص به شکل کیلیویی می باشد. کد تعرفه گمرکی برای ترخیص دستگاه پلیمریزاسیون کامپوزیت دندانی با تولید نور لایت کیور ۹۰۱۸۴۹۱۱ است که با احتساب ۱۵ درصد حقوق ورودی گمرک ترخیص بر اساس هر واجد دستگاه صورت می گیرد. برای آشنایی بیشتر با فعالیت های شرکت می توانید از دیگر مقالات ارائه شده در سابت ما هم دیدن فرمایید. برای اطلاع از خدماتی که توسط شرکت ترخیص کالا کارا ارائه می شود می توانید با شماره تلفن های ۲۲۶۳۹۵۸۰ و ۲۲۶۳۹۵۷۹ تماس گرفته و از مشاوره های رایگان ما بهره مند شوید. همچنین ترخیص کار های ترخیص کارا با تسلط بسیاری که بر قوانین و مقررات این حوزه دارند می توانند راهکار های مناسبی را برای ترخیص کالا ی شما و امر واردات به تجار و بازرگانان گرامی ارائه نمایند. حذف کردن ارز دولتی از تجهیزات دندانپزشکی و قراردادن کالاهای ضروری دندانپزشکی در گروه سوم کالاهای وارداتی باعث بالارفتن ناگهانی و زیاد هزینه دندانپزشکی برای خانواده ها گردیده است .

در همین راستا سعی در ارائه محصولاتی بادوام بالا، دارای استانداردهای لازم، ضمانت و خدمات پس از فروش نیز دارند. ولی به صورت کلی میتوان عواملی چون برند عرضه کننده، بی سیم بودن ، سرعت چرخش، ارگونومی، دوام، میزان دقت و … راجزء مؤلفههای مهمی دانست که در قیمت وسایل دندانپزشکی تأثیرگذار بوده ونقش مهمی بر کاهش یا افزایش این روند دارند. به منظور معرفی تجهیزات دندانپزشکی باید طیف وسیعی از این ابزارها را برشمرد که شاید پراستفاده ترین و در عین مرتبط ترین آنها با بیماران صندلی یونیت، تجهیزات عکسبرداریXRAY ، کمپرسور، ساکشن، تجهیزات اندو ، اینسترومت و … باشد. هروی دنتال  خرید وسایل دندانپزشکی به صورتی کاملاً کاربردی میتواند، بیماران را از مراجعه به چند مرکز مختلف بینیاز ساخته، بدین ترتیب علاوه بر تسریع کار پزشکان، راحتی مراجعین را نیز تضمین نماید. شرکت های داخلی و خارجی بسیاری در زمینه عرضه تجهیزات دندانپزشکی فعالیت میکنند که از برندهای ایرانی به پارس دنتال، فیروزدنتال، پارس طب و …

درمان دندانپزشکی در کودکان مبتلا به اوتیسم بهدلیل ناتوانی در پردازش درست صداهای دستگاهها، نور یونیت دندانپزشکی و سایر ویژگیهای محیطی، باعث ایجاد عکسالعمل در آنها میشود و نیاز به انجام درمان در شرایط ویژه را طلب می کند. افراد مبتلا به ام اس برای نشتن بر روی یونیت دندانپزشکی نیازمند شرایط خاصی می باشند که این امر نیاز به وجود تجهیزات و یونیت های مخصوص را برای این افراد ایجاد می نماید. معمولاً شیمی درمانی باعث اختلال در عملکرد مغز استخوان، (می شود. دریافت مشاوره تخصصی از دندانپزشک در حین شیمی درمانی و درمان دقیق و بدون خطای مشکلات دندان ها از ضروریات این گروه می باشد. در مواردی که همکاری بیمار کم باشد و یا موارد عدم همکاری کامل و همچنین مواردی که درمان های متعدد و پیشرفته نیاز باشد غالبا این بیماران را می توان تحت بیهوشی عمومی درمان کرد. از نظر مردم کارهای دندانپزشکی دردناک و نگران کننده است و در مورد این اقدامات ترس و اظطراب دارند.همه این ها میتواند درمان را به تعویق بیاندازد و این مشکل را بدتر میکند.

بنابراين بسيار مهم است كه دندانهاي باقيمانده خود را تميز و سالم نگهداريد. اين ماده بصورت اينله، انله، روكش و ونيرهاي زيبايي استفاده مي شود. ونير پوسته بسيار نازكي از پرسلن است كه ميتواند جايگزين ميناي دندان شود و يا بخشي از آن را مي پوشاند. ترميم هاي پرسلن بطور خاصي مورد قبول و پسند عامه مردم هستند، زيرا رنگ و شفافيت آنها مشابه ميناي دندان طبيعي است. اين نوع ترميم حداقل دو جلسه و گاهي بيشتر وقت نياز دارد. ترميم با پرسلن تحت كشش يا فشار مستعد شكستن است. مقاومت آنها بستگي به ضخامت كافي پرسلن و قدرت باند آن با دندان زيرين دارد. آنها نسبت به سايش بسيار مقاومند، اما اگر سطح پرسلن خشن باشد، به سرعت سبب سايش دندانهاي مقابل مي شود. نوع ديگري از ترميم غير مستقيم است كه بسيار قوي و با دوام بوده و در روكش يا بريج بكار مي رود. اين نوع ترميم قوي تر از پرسلن به تنهايي است. قسمت زيادي از دندان بايد تراش داده شود تا اين نوع ترميم روي آن تطابق يابد.

در حالی که نوشیدنی های رنگی خود لمینت دندان را لکه دار نمی کنند (روکش های سرامیکی بسیار بندرت لکه دار می شوند) ، مصرف زیاد آنها می تواند بقیه دندانهای شما را لکه دار کنند. پس از آن، شما متوجه می شوید رنگ دندانهای شما با رنگ لمینت دندان شما مطابقت ندارند. اگرچه این کار بطور کلی یک عادت خوب نیست ، به ویژه برای کسانی که روکش سرامیکی دارند مضر است. بهم فشردن دندان های شما فشار زیادی را به روکش های لمینت دندان شما وارد می کند و به طور بالقوه می تواند به لمینت دندان آسیب برساند. اگر شبها به دندان قروچه کردن عادت دارید، در طول مشاوره خود به دنداپزشک اطلاع دهید. ممکن است از شما خواسته شود در هنگام خواب از یک محافظ دندان استفاده کنید تا فشار کم شود. نکته جالب در مورد لمینت سرامیکی این است که لمینت دندان نیازی به مراقبت اضافی ندارد. اما مراقبت از آنها درست مانند نحوه مراقبت از دندانهای طبیعی بر رضایت شما از روکشهای لمینت دندان تأثیر خواهد گذاشت.

شاید همین یکی از دلایلی باشه که الان پزشکان عمومی زیادی دنبال ادامه تحصیل در مقطع تخصص و فوق تخصص هستن. متوسط درآمد یک دندانپزشک عمومی که مطب نداره و فقط در کلینیک کار میکنه الان بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان در ماه است و به طور متوسط حدود ۱۵ میلیو تومان. اما خب غیرقانونی هست و اگه مریض بره شکایت کنه بد میشه! البته میتونی دستیار دندانپزشک باشی دوره دانشجویی که این مشکلی نداره ولی معمولا پول کمتری گیرت میاد. خیلی از دستیارها الان اصلا دانشجوی دندانپزشکی نیستن. الان دندانپزشک هم زیاد شده و حتی همون غیرقانونی هم دیگه فرصت کار کردن واسه دانشجوهای دندانپزشکی سالهای اخر کمتر از گذشته هست. در مورد بازارکار رشته دندانپزشکی هم مثل پزشکی و بقیه رشته ها شدیدا به سیاست های کلی دولت های بعدی و وزرای بهداشت بعدی بستگی داره. سیاست ها و برنامه های دولت در زمینه بهداشت و دهان روی آینده این شغل تاثیر زیادی اره. مثلا وزیر بعدی نیاد اجازه بده کسانی که رشته کاردانی تکنسین پروتزهای دندانی یا لیسانس ساخت پروتزهای دندانی خوندن یه دوره براشون بزارن کارهای دندانپزشک رو انجام بدن بشن رقیب اصلی دندانپزشکها بعنوان چیزی مثل کمک دندانپزشک!

  • جلوگیری و تشخیص مشکلات دهان و دندان
  • خانم دکتر فرشته بقایی نائینی
  • در صورت نیاز به واکسیناسیون، پزشک خود را مطلع سازید
  • انجام ارتودنسی برای حل مشکلات دندانی
  • ارائه خدمات تخصصی، جدید و حرفهایی دندانپزشکی

همچنین با گذراندن آزمون بورد تخصصی می تواند به عنوان استاد دانشگاه و هیئت علمی در دانشگاه نیز فعالیت کند. هدایت رفتاری کودکان و غیره. در مواقعی که نسبت به درمان دندان اطفال توجه نشود ، عفونت موجود در دندان آن ها به ریشه می رسد و در این زمان نیاز به انجام عصب کشی دندان است. در اکثر مواقع با توجه به میزان پیشرفت پوسیدگی در دندان های کودکان ، از روش هاى درمانی مختلفى مانند پالپوتومى و پالپكتومى استفاده می شود. در مواقعی که عفونت دندان کودکان ، بسیار جدی باشد ؛ دندانپزشک کودکان ، کشیدن دندان را به والدین پیشنهاد می دهد . چگونه یک دندانپزشک اطفال خوب در تهران یا کرج انتخاب کنیم؟ فیشور سیلانت چیست؟ از جمله سوالات متداولی که والدین هنگام بردن کودک خود به دندانپزشکی کودکان با آن مواجه می شوند درباره انتخاب دندانپزشکی متخصص کودکان است. برای انتخاب یک دندانپزشک متخصص اطفال خوب و با تجربه راه های مختلفی وجود دارد که یکی از متداول ترین آن ها پرس و جو از دوستان و جستجو در گوگل می باشد. شما پس از تهیه لیستی از بهترین متخصصین دندانپزشکی کودکان برای مشاوره و آشنایی کودک با آن محیط به آن جا بروید و به کودک خود اجازه دهید دندانپزشک خود را انتخاب کند. حتما هنگام انتخاب دندانپزشک کودکان به نحوه برخورد او و محیط دندانپزشکی توجه کنید. محیط دندانپزشکی باید دارای فضای مجزا برای کودکان باشد تا آن ها در آنجا منتظر نوبت خود شوند.


[ بازدید : 27 ]

مواد و تجهیزات دندانپزشکی و لیست آنها

چهارشنبه 23 شهريور 1401
16:17
سورنا

تجهیزاتی قابل حمل و با قابلیت های خاص هستند و امکان استفاده از آنها در شرایط مختلف وجود خواهد داشت. در اکثر موارد اینگونه تجهیزات کم حجم و در ابعاد کوچک ساخته می شوند، شاید این باور وجود داشته باشد که کارائی و راندمان آنها کم بوده و عملا در بسیاری از موارد هیچ کاربرد خاصی ندارند. در حالیکه استفاده کنندگان از این تجهیزات، هیچ گونه کمبودی را در هنگام کار با این دستگاه ها احساس نمی کنند. تجهیزات دندانپزشکی پرتابل به سادگی باز شده و آماده برای کار می شوند . در پایان کار نیز به همان سادگی جمع شده و جهت استفاده مجدد، از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال می یابند. توسط این تجهیزات می توان در مدت زمان کمی، یک اتاق ساده و معمولی را به یک محیط مناسب و حرفه ای برای دندانپزشک تبدیل نمود. مواد و تجهیزات دندانپزشکی انتخاب انواع مختلف و سطح دسترسی به امکانات بیشتر در اختیار دندانپزشک بوده و متناسب با نیاز کاری خود، می تواند یک مجموعه مناسب را تهیه نماید.

اما باید به اطلاعتان برسانیم که در هیچ یک از واحد های دانشگاهی روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد رشته دندانپزشکی بدون آزمون ارائه نمی شود و تنها راه تحصیل و ورود به این رشته پرطرفدار ، شرکت در کنکور تجربی و کسب رتبه لازم است بنابراین تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در ایران امکان پذیر نیست و شما برای آنکه بتوانید بدون کنکور وارد این رشته شوید ، باید در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل کنید. برای تحصیل در خارج از کشور شرایطی مد نظر است مثل هزینه تحصیل ، هزینه اقامت ، مدرک زبان ، بهترین کشور و شهر برای اقامت ، دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت و … که تمامی این شرایط را می توانید از طریق تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما جویا شوید. تعهد خدمت رشته دندانپزشکی چند ساله است ؟ فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی باید سه برابر طول مدت تحصیلی یعنی حدود 20 سال تعهد خدمت اجباری را طی کنند.

این ایده ها مستلزم کمی وقت و حوصله و برنامه می باشند. با کمی زحمت میتوانید با این ایده ها شروع کرده و سرمایه خود را افزایش دهید. برای نشان دادن محدوده کارهایی که می توان با کمتر از 1,500,000 تومان انجام داد، با کاری غیرمحتمل شروع میکنیم. مثلاً شما می توانید قطعات دست دوم و کارکرده اتومبیل خودتان را در سایت های مختلف مثل سایت شیپور ، دیوار و … بگذارید و بفروشید. تجهیزات دندانپزشکی دست دوم تهران با خرید و فروش قطعات دست دوم ماشین های سواری و حتی ماشین های باری ( بزرگ ) می توانید سرمایه اندک خود را افزایش دهید و با پیشرفت کارتان وب سایت مخصوص شغلتان را ایجاد کنید. شما که خارج کشور هستید خیلی راحت وارد این سایت می شوید. زمانی که مقداری کارمزد دریافت کردید، با پرداخت 50 دلار ( معادل تقریبی 700,000 تومان) حساب فروشنده (vendor account) باز کنید.( البته زمانی که در ایران هستید، باید از فیلتر شکن استفاده کنید) سپس به صورت PDF کتاب الکترونیکی در مورد هرچیزی که خوب می دانید، بسازید و آن وقت میتوانید بلافاصله فروشتان را آغار کنید.

رئیس هیات مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، بر امر آموزش و پیشگیری در حوزه سلامت دهان و دندان، تاکید کرد و افزود: بسیاری از کشورها از طریق آموزش موفق شدهاند آمار پوسیدگیهای دندانی را در کشورهای خود کاهش دهند. به طور مثال از اگر شاخص DMF (شاخص دندانهای پوسیده، پر شده یا کشیده) ۱۷ بوده طی ۲۰ سال موفق شدهاند آن را به یک برسانند. این در حالی است که به گفته شهنی زاده، از سال ۱۳۶۰ تاکنون پوسیدگیهای دندانی در ایران افزایش یافته و از عدد ۱.۸ به حدود ۶ در شاخص DMF رسیده است. شهنی زاده به نقش بیمه ها در ارائه خدمات دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: نقش بیمه ها باید واضح و روشن باشد، اینکه به علت هزینه بالای دندانپزشکی، خدمات را پوشش ندهند، پذیرفتنی نیست. این وضعیت باعث شده افراد زیر خط فقر نتوانند برای سلامت دهان و دندان خود هزینه کنند. سید جلال پورهاشمی متخصص دندانپزشکی کودکان، با عنوان این مطلب که همواره شعار سلامت و پیشگیری سر داده ایم اما در عمل چندان موفق نبوده ایم، معتقد است؛ این وضعیت در دندانپزشکی، بیشتر نمود دارد. وی، علت بروز چنین وضعیت را ناشی از نبود یک مدیریت واحد در وزارت بهداشت دانست و افزود: هزاران ایرانی شب ها تا صبح با درد دندان می خوابند و ما از آنها غافل هستیم. پورهاشمی، بر وجود عزم ملی برای پیشگیری از خرابی دندان ها تاکید کرد و گفت: در کشور، موضوعی به نام سلامت دهان وجود دارد که هر روز تاخیر در حل آن، مشکل را سنگین تر می کند. وی با اشاره به وجود ۳۰۰ میلیون دندان پوسیده در دهان ایرانی ها، افزود: اگر همه دندانپزشکان دو شیفت هم کار کنند، ۱۰ سال طول می کشد که این وضعیت را بهبود ببخشیم.

برخی از لوازم به گونه ای می باشد که باید به صورت افقی و عمودی قرار داده شوند که معمولا توسط مشتریان نمونه های اتوکلاو عمودی یا افقی خریداری می شود. بزرگ ترین کاری که این دستگاه انجام می دهد از بین بردن میکروب و باکتری از روی لوازم می باشد که آنها را با استفاده از بخار آب استریل کرده و برای مصارف آماده می کند. به این نکته توجه کنید که محصول درجه یک و با کیفیت را برای مصارف خود خریداری نمایید تا بهترین راندمان را داشته باشد. دنیای علم هر روزه درحال به روز رسانی و پیشرفت می باشد اما برای استفاده از دستگاه اتوکلاو کوچک و استریل کردن مواد و لوازم باید به جنس مواد دقت کرده و سپس زمان، دما و فشار باید کنترل شود. البته برای برخی از لوازم دیگر نیز استانداردهای دیگری تعیین شده که در ادامه به آن اشاره می کنیم. چنانچه درجه را فقط ۳ درجه بالا ببرید و دما ۲۵۰ درجه باشد باید فقط ده دقیقه مواد توی دستگاه اتوکلاو شوند و با استفاده از این فرمول می توانید محاسبه نمایید.

با پیشرفت علم پزشکی و دندان پزشکی ، دستگاهی به کار آمد که کار دندان پزشکان را آسان کرد. این دستگاه با طراحی شیک و خاصی که دارد علاوه بر کارکرد مناسب ، فضای مطب را شیک و جذاب کرده است. در ادامه درباره ی کمپرسور دندانپزشکی می پردازیم. کمپرسور دندان پزشکی یکی از مهمترین و ضروری ترین وسیله در دندان پزشکی است. درمراکز دندان پزشکی داشتن هوای فشرده یکی از الزامات است که دستگاه کمپرسور دندان پزشکی می تواند بدون مصرف روغن هوای فشرده را برای ضدعفونی کردن وسایل پزشکی تامین کند. همچنین این دستگاه ، هوای فشرده را برای یونیت و هندپیس در دندان پزشکی راحت کرده است. و درکارهایی مثل ترمیم و زیبایی دندان ، دندانپزشکان به هوای فشرده نیز نیاز دارند. درکمپرسورهای تسمه ای مطب های دندان پزشکی ، چون نیروی محرکه ی الکتروموتور به سیلندر منتقل می شود ، آلودگی صوتی ایجاد می کند. تجهیزات عکاسی دندانپزشکی به همین خاطر دندان پزشکان به ندرت یا اصلا از آن استفاده نمی کنند.

نرم افزار دندانپزشکی دیجیتال امروزه کاربرد وسیعی در علم دندانپزشکی دارد . استفاده از روشهای قدیمی دندانپزشکی با بروز خطاهایی که در حین درمان اجتنابناپذیر است نمیتواند پاسخگوی نیاز بیمار به یک درمان حرفهای ،بدون عوارض، با کمترین خونریزی و التهاب باشد. خوشبختانه همانطور که فناوری ارتباطات و اطلاعات در سایر رشتهها و شغلها باعث بهبود عملکرد و کاهش خطا شدهاست، نقش پررنگی نیز در دندانپزشکی دیجیتال ایفا میکند . در این مقاله قصد داریم نگاهی مختصر به برخی از نرمافزارهای برتر دندانپزشکی دیجیتال بپردازیم تا شما با مزیتها و معایب هر یک از آنها آشنا شوید . نرمافزارهای دندانپزشکی دیجیتال برای ساخت و ترمیم روکشهای دندانی، ساخت راهنمای جراحی ایمپلنت، ساخت مدلهای سهبعدی ، بررسی عکسها و مدلهای استخوانی برای تشخیص طرح درمان و صدها کاربرد دیگر در دندانپزشکی دیجیتال مورد استفاده قرار میگیرند. این نرمافزارها وظیفه تولید و طراحی رستوریشنها را بر عهده دارند که به بخش (CAD) مربوط میشود و در ادامه توسط میلینگها و پرینترهای 3 بعدی (CAM) ساخته میشوند.

حال ممکن است برای هر فردی این سوال پیش آید که ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود؟ در واقع ایمپلنت دندان یک پایه از جنس تیتانیوم است. تیتانیوم دارای سازگاری بالایی با سلول های بدن انسان است و به اصطلاح زیست سازگار است. ابتدا پزشک با تهیه عکس و تصاویر لازم یک سوراخ درون استخوان فک ایجاد می کند سپس ایمپلنت را درون آن قرار می دهد. باید به ایمپلنت و استخوان فک زمان داد تا با یک دیگر جوش خورده و استخوان رشد کرده و اطراف ایمپلنت را فرا گیرد. البته اگر از ایمپلنت فوری استفاده کنید بلافاصله که دندان آسیب دیده کشیده شود ایمپلنت درون استخوان فک قرار داده می شود و نیازی به سوراخ کردن استخوان فک نیست. حدودا 8 الی 12 هفته زمان نیاز است تا استخوان های فک رشد کرده و اطراف ایمپلنت دندان را فرا گیرند. پس از جوش خوردن ایمپلنت دندان به استخوان فک باید با استفاده از اباتمنت تاج دندان را بر روی ایمپلنت متصل نمود.

همچنین این تسهیلات ۱۸ درصد سود و بازپرداخت ۳۶ ماهه دارد. بانک رفاه کارگران اخیراً از طرح جدید خود به نام وام بانک رفاه بدون ضامن رونمایی کرده است. این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و به افراد واجد شرایط اعطا میشود. از آنجایی که افراد زیادی برای دریافت تسهیلات اقدام میکنند، لازم است از واجدین شرایط باشید تا بیمعطلی در صف دریافت وام قرار بگیرید. طرح وام بانک رفاه بدون ضامن با سود ۱۸ درصد و حداکثر زمان بازپرداخت ۴۸ ماه اعطا میشود. لازم به ذکر است که اگر سقف ۵۰ میلیون تومانی را انتخاب کنید، حداکثر زمان بازپرداخت آن ۳۶ ماه است. البته باوجود قیمتهای سر به فلک کشیده بهتر است از حداکثر مبلغ وام که ۱۰۰ میلیون تومان است، بهره ببرید. دیگر نوبت به آشنایی با مدارک لازم جهت دریافت وام رسیده است تا به راحتی و بدون نقص مدرک به شعب بانک رفاه مراجعه و تسهیلات مورد نیازتان را دریافت کنید.

  • قطب رایانش نرم و پردازش هوشمند اطلاعات
  • بایگانی تصاویر و سیستمهای ارتباطی (PACS)،
  • از: وحید بهروان
  • یونیت پارس طب مدل فیدار
  • تصویربرداری دیجیتال (Digital Imaging)
  • سوابق شغلی و تحصیلی داندانپزشک

12) با استفاده از رزین های اکریلیک، لکه های خرد شده یا کم سطح دستگاه ها را پر کنید. 13) بلوک های گزش موم و سینی های برداشت را برای استفاده آماده کنید. 14) به منظور ایجاد خطوطی از لثه های مصنوعی، موم را روی مجموعه های مصنوعی قالب بزنید. 15) ترمیم دندان های مصنوعی، آسترها، مقاطع سیمی و دندان های از دست رفته را بازسازی یا جایگزین کنید. 16) با استفاده از لحیم کاری و ابزار دستی، سیم و قاب یا نوارهای فلزی یا باند محصولات دندان را شکل دهید و لحیم کنید. 17) با تولید وسایل ثابت یا متحرک بی نظمی های دندانی را اصلاح کنید. تکنسین لابراتور دندان سازی چه کاری انجام می دهد؟ تکنسین های لابراتور دندان سازی، تجهیزات دندانسازی که گاهی اوقات نیز تکنسین های دندان پزشکی نامیده می شوند، وظیفه طراحی و تولید دستگاه های جایگزین دندان یا پروتزهای جایگزین دندان های طبیعی را دارند. این بخش “پروتزهای دندانی” نیز نامیده می شود. هنگامی که بیمار دندان خود یا بخشی از دندان خود را از دست می دهد و برای حفظ عملکرد طبیعی به دندان جایگزین نیاز دارد، از این تخصص استفاده می شود.


[ بازدید : 27 ]

لپ تاپ استوک چیست؟ بخریم یا نه؟

چهارشنبه 23 شهريور 1401
16:11
سورنا

در این مقاله از دنیای ارتباط قصد داریم با لپ تاپ  های ” اپن باکس ” آشنا شویم و مزایای خرید آن را بررسی کنیم. ممکن است که در هنگام خرید لپتاپ واژه “ اپن باکس “برای دستگاهی به کار برده بشود و شما ندانید معنی آن چیست! Open box چیست؟! اگر این نوت بوک ها نو هستند،تفاوتشان با دیگر نوت بوک ها چیست؟ ذهن شما ممکن است با سوالات بالا درگیر باشد و یا با سوال اساسی تری روبه رو باشید،چرا لپتاپ اپن باکس بخرم؟ با ما همراه باشید تا به شما توضیح کاملی در مورد لپتاپ های اپن باکس (open box) بدهیم تا بتوانید با خیال راحت خرید کنید. لپتاپ اپن باکس به لپتاپی گفته میشود که کارتن(جعبه) آن باز شده باشد. لپتاپی که کارتن اش باز شده باشد دیگر به عنوان لپتاپ نو و آکبند عرضه نمیشود و به عنوان open box با قیمتی به مراتب کمتر از لپتاپ نو و آکبند به فروش میرسد. لپ تاپ استوک  گاهی مشتری در سفارش اینترنتی و یا با دیدن لپتاپ بهتر تصمیم به مرجوع کردن لپتاپی که به تازگی خریداری کرده است،می گیرد. گاهی اوقات هم در سفارش ها اشتباهی رخ میدهد به طور مثال شما لپتاپ نقره ای سفارش داده اید و لپتاپ سفید رنگ دریافت میکنید!

  • طراحی پد و کیبورد
  • دیبا رایانه پاساژ ایران؛
  • پشتیبانی از قلم
  • Display is factory calibrated for color accuracy
  • پردازش قدرتمند

دل XPS 15 به لطف شاسی لوکس الیاف کربن و آلومینیوم ، نمایشگر رنگارنگ InfinityEdge و عملکرد قدرتمند یکی از لپ تاپ های مورد علاقه ما است. اما اگر مزایای بهترین لپ تاپ های مصرفی دل را می خواهید ، اما برای مدل سازی سه بعدی حرفه ای ، CAD یا سایر کارهای شدید به قدرت یک ایستگاه کاری موبایل نیاز دارید ، چه می کنید؟ Dell Precision 5520 را وارد کنید (از ۱۳۹۹ دلار شروع می شود ، با آزمایش ۲،۶۵۹ دلار). مدل Precision 5520 همان طراحی دقیق لپ تاپ بسیار جذاب XPS 15 این شرکت را دارد. زیر درب آلومینیومی ماشینی آن ، بدنه ای مجلل از الیاف کربن قرار دارد که دارای یک عرشه طرح دار و با لمس نرم است و هنگام تایپ کردن ، در برابر مچ دستان عالی می شود. یک نمایشگر تقریباً بدون حاشیه InfinityEdge این جلوه و احساس عالی را تکمیل می کند.

  • حافظه داخلی : 1 ترابایت HDD
  • صفحه نمايش لمسي ندارد
  • حافظه: 16 گیگابایت حافظه DDR4
  • ساخت بیدوام
  • باتری: 42WHrs, 3S1P, 3-cell Li-ion

خوشبختانه ، افت نرخ فریم را مشاهده نکردیم. در زمان بیکاری ، طرفداران اغلب اصلاً نمی چرخند. وقتی گهگاه می چرخند ، میزان قابل قبولی سر و صدا ایجاد می کنند. تحت بار (تست تنش) ، ما حداکثر سطح سر و صدا 43.3 دسی بل (A) را ثبت کردیم. در حالت باتری hp پاویلیون 15-dk1006ne ، سرعت کلاک در 400 مگاهرتز تا 2.9 گیگاهرتز (CPU) و 900 مگاهرتز تا 1700 مگاهرتز (GPU) تثبیت می شود. تست استرس یک مورد شدید را نشان می دهد که در طول استفاده روزانه رخ نمی دهد. ما از این آزمون برای تعیین پایداری سیستم در حالی که تحت حداکثر بار است استفاده می کنیم. هم تحت حداکثر بار (تست استرس) و هم هنگام بازی (آزمون Witcher 3) ، رشد گرما در حد متوسط باقی می ماند. ما حداکثر دما را بیش از 40 درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت) ثبت کردیم. به همین ترتیب ، کاربران در مورد استفاده روزمره نگران دمای هوا نخواهند بود.

در اطراف دستگاه دریچههای توری شکل خروجی صدا قرار دارد که به شکل خاصی طراحی شده و در هنگام بازی حس خوبی را منتقل خواهد کرد. در این لپ تاپ مثل بیشتر لپ تاپ های گیمینگ از تلفیق رنگ مشکی و قرمز استفاده شده خواهد بود. سایت فروش لپ تاپ دست دوم در کنار این تلفیق رنگ خیره کننده از کیبورد جزیرهای با نور پس زمینه قرمز نیز استفاده شده که آن را واقعاً برای بازیایهای مهیج خارقالعاده کرده خواهد بود. ضخامت ۲۷ میلیمتر، وزن ۲.۷ کیلوگرم و مانیتور ۱۵.۶ اینچی با پنل IPS و روکش مات Full HD از مشخصههای ظاهری این لپ تاپ خواهد بود. بلندگوهای نیترو ۵ ایسر استریو بوده و از فناوری Dolby Audio Premium استفاده میکند. لپ تاپ گیمینگ نیترو ۵ ایسر به پردازنده مرکزی Core i7 7700HQ سری Kabylake اینتل، پردازشگر گرافیکی GeForce GTX 1050 Ti و ۲۴ گیگابایت رم DDR4 مجهز شده تا قادر به اجرای بازیایها و برنامههای سنگین باشد. جدایی از حافظهی یک ترابایتی دارای ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD هم میباشد تا با اجرای سیستم عامل روی این حافظهی بتوانید سرعت و قدرت لپ تاپ را به نهایت خود برسانید.

در قسمت مشخصات فنی لپ تاپ ها گزینه ای وجود دارد با نام "امتیاز Passmark CPU" که معرف قدرت پردازش پردازنده لپ تاپ می باشد. هر چه این عدد بیشتر باشد پردازنده قوی تر می باشد. با استفاده از این مشخصه می توانید پردازنده ها را از لحاظ قدرت مقایسه کنید. اگر سیستمی اقتصادی تهیه می کنید، به صورت ایده آل به حداقل 4 گیگابایت رم نیاز دارید و اگر کمی بیشتر می توانید هزینه کنید، رم 8 گیگابایتی بهتر است. برای کارهای سنگین تر رم 16 گیگابایتی و یا بیشتر نیاز می باشد. حافظه رم در اکثر لپ تاپ ها قابل ارتقا می باشد. مهم تر از سرعت پردازنده، عملکرد درایو ذخیره سازی شما است. اگر بازی های کامپیوتری نمی کنید و یا به ویرایش ویدئوهایی با رزولوشن بالا نمی پردازید، تراشه گرافیکی یکپارچه (نوعی که حافظه سیستم را به اشتراک می گذارد) برای شما مناسب خواهد بود. در غیر این صورت، اگر هر یک از نیازهای بالا را داشته باشید، نوعی پردازنده گرافیکی مجزا از نوع AMD یا انویدیا ضروری است.

  • پردازنده گرافیکی : Nvidia GeForce GTX 1060
  • سازگاری با محیط زیست
  • پردازنده: Up to 8th-generation Intel Core i9
  • داشتن بدنه ای مقاوم برای استفاده در محیط های پر خطر
  • لپ تاپ استوک 17 اینچی HP مدل ZBook 17 G3 i7 نمره 4.00 از 5
  • پردازنده مرکزی (CPU)

لپ تاپ های گیمینگ از سخت افزار ویژه و بالایی برخوردار هستند. کارت گرافیک های انویدیا و AMD، نقش تعیین کننده ای در این محصولات دارند و نیازهای گیمرها را پوشش می دهند و حتی افرادی که لپ تاپ مهندسی نیز نیاز دارند، اغلب به سراغ لپ تاپ گیمینگ می روند. اچ پی، ایسوس، ریزر، MSI و حتی ایسر از بزرگترین تولیدکنندگان این محصولات به شمار می روند. یکی از مهمترین دلایل خرید لپ تاپ گیمینگ، قیمت مقرون به صرفه آن نسب به مدل های نسل جدید و آکبند می باشد. اولین مسله ، قیمت آن است . شما با نصف مبلغی که صرف خرید محصول نو میکنید ، میتوانید لپ تاپی استوک با همان ویژگی های سخت افزاری ( حتی در برخی موارد بیشتر از آن ) را خریداری نمایید. مسله دوم ، استحکام و مقاومت لپ تاپ می باشد. همان طور که میدانید سازندگان لپ تاپ های کنونی ، روی باریک و سبک بودن لپ تاپ تمرکز می کنند که این قضیه ، باعث کاهش استقامت و استحکام دستگاه میشود.

لپ تاپ dell Precision M6800 دارای 8 گیگابایت رم از نوع LPDDR3 است. که این میزان حافظه رم برای یک لپ تاپ سری ورک استیشن بسیار مناسب است. 1920 و با کیفیت فول اچ دی یا همان Full HD می باشد. علاوه بر این صفحه نمایش این لپ تاپ مستطیلی شکل و به قطر 17.3 اینچ می باشد که از نوع TN LED می باشد. همچنین این این مدل لپ تاپ سری Workstation دارای یک وبکم با کیفیت فول اچ دی یا همان FHD می باشد که در قسمت بالای صفحه نمایش قرار دارد. این صفحه نمایش از نوع مات بوده که باعث می شود بدون خستگی چشم ها ساعت ها از ان استفاده نمود. لب تاپ دست دوم لنوو پورت و اسلات های لپ تاپ دل precision M6800 تقریباً مشابه لپ تاپ دل M4800 می باشد و تغییر چندانی نداشته است، در واقع اینگونه به نظر می رسد که حتی جای آن ها هم تغییر چندانی نکرده است. لپ تاپ Dell precision M6800 دارای پورت های HDMI, eSATA, DisplayPort, VGA, یک عدد پورت USB 2.0, چهار عدد پورت Gigabit-LAN, USB 3.0 و یک کارت خوان می باشد.

کاربرانی که نیاز به سیستمی قوی برای وظایف علمی، انجام ویرایشها و محتوا ی گرافیکی حرفه ای دارند، زی بوک می تواند بعنوان گزینه ای کلاسیک انتخاب شود. 15 HP ZBook به غیر از پورت Thunderbolt دارای سه پورت USB 3.0، اسلات هوشمند، اترنت، پورت قفل Kesinsington، اسلات کارت نیمه پنهان SD، یک پورت USB 2.0، DisplayPort ، یک پورت VGA و یک کارت خوان نیز می باشد. همچنین 15 HP ZBook می تواند تا چندین نمایشگر خارجی را هم پشتیبانی کند. UMTS/HSPA تعبیه شده اند. صفحه کلید 15 HP ZBook فوق العاده سبک و از جنس کریستال می باشد که با استاندارد صفحه کلید ایالات متحده (QWERTY) طراحی شده است. کلیدهای جهت دار عمودی نسبتا کوچک هستند و خیلی نزدیک به یکدیگر قرار دارند. کلید ها نسبتا سفت می باشند و برچسب های کلید به راحتی قابل خواندن است (با کنتراست بسیار بالا). صفحه کلید همچنین دارای نور پس زمینه با قابلیت تنظیم برای محیط های تاریک می باشد.

لپ تاپ دست دوم مناسب عکاسی از ابزارهای مهم برای کارهای روزمره عکاسان می باشد. لپ تاپ دست دوم مناسب عکاسی برای بالا بردن کیفیت عکس ها یا ویرایش برای بهتر شدن نمایش مطلوب، استفاده می شود. فروشگاه اینترنتی اطلاع گستر ارائه دهنده انواع لپ تاپ کارکرده با بهترین قیمت ها و بالاترین کیفیت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. در قدم اول برای انتخاب لپ تاپ دست دوم مناسب عکاسی نوع نمایشگر که دارای وضوح عالی و مشخص کننده وضعیت پیکسلی عالی باشد از همه مهم تر است. کارت گرافیکی داشته باشد که قادر باشد جزییات رنگ ها و پیکسل ها را نمایش دهد، بسیار ضروری می باشد. مسئله های دیگری که برای انتخاب لپ تاپ دست دوم مناسب عکاسی مهم می باشد، نوع سخت افزار با سرعت پردازش بالا می باشد. انتخاب هاردهای پر سرعت برای انجام فرآیند تا در هنگام کارهای سنگین با نرم افزارهای ویرایش عکس، مشکلی پیش نیاید.

  • ظرفیت حافظه RAM
  • وجود مدلهای متفاوت برای رفع نیازهای مختلف
  • پردازنده گرافیکی: Intel UHD 600
  • پردازنده گرافیکی: GeForce RTX™ 2070 GDDR6
  • کیفیت بلندگو می تواند بهبود یابد
  • مجهز به گرافیک مجزا GeForce RTX 3050

این مدل لپ تاپ برای هر نوع کارایی از وظایف روزمره تا پردازشهای گرافیکی نیمهسنگین مناسب است. لپتاپهای مدل ایسر Travelmate برای کسب و کار گزینههای مناسبی است . لپ تاپ hp zbook 15 اگر به دنبال انتخابهای پایدار با قدرت مناسب هستید این لب تاب گزینه مناسبی است. این لپتاپها از قابلیت حملونقل مناسب و امکانات امنیتی همچون تراشه TPM هم بهره میبرد. از قابلیتهای حرفهای این دسته میتوان به امکان ارتقای آسان حافظهی رم و حافظهی ذخیرهسازی اشاره کرد. خانواده لپتاپهای ایسر Spin را بهعنوان محصولات دو در یک شرکت تایوانی ایسر می­شناسند. کاربران در صورت تمایل میتواند از این لپتاپ بهعنوان تبلت نیز استفاده کنند. نوشتن و طراحی با مانیتور لمسی سری اسپین با انگشت یا قلم اضافی، تجربهی جالبی برای کاربر به همراه دارد. در این دسته از محصولات ایسر نیز، عرضهی انواع کامپیوتر با قدرت پرداشی از میان رده تا حرفهای قابل مشاهده است. لپتاپهای دوکاره با وجود جذابیت زیاد برای کاربران، عموما یکی از کاراییهای لپتاپ یا تبلت را بهخوبی ارائه نمیکند.


[ بازدید : 98 ]

تجهیزات دندانپزشکی و قیمت تجهیزات دندانپزشکی دست دوم

چهارشنبه 23 شهريور 1401
16:05
سورنا

باربری در غرب تهران یکی از پردرخواست ترین خدمات در شرکت های باربری به شمار می رود. معیارهایی برای تشخیص بهترین باربری و اتوبار در غرب تهران وجود دارد که با یکدیگر مروری بر آن ها خواهیم داشت. اولین و مهم ترین مورد برای انتخاب یک شرکت باربری خوب، ارائه خدمات باکیفیت و حرفه ای از جانب پرسنل باربری می باشد. این مساله برای مشتریان بسیار حائز اهمیت است که لوازم منزل و وسایلشان در هنگام جابجایی آسیب نبیند. مورد بعدی بیمه نامه و بارنامه معتبر است و فراموش نکنید حتما این دو مورد را از باربری خود درخواست نمایید. قیمت باربری در غرب تهران مساله ای است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد.تجهیزات دندانپزشکی شرکت باربری و اتوبار در غرب تهران مورد تایید است که هم دارای خدمات باکیفیت باشد و هم قیمت خدمات ارائه شده ارزان و مناسب باشد. پرسنل فعال در باربری باید باتجربه، خوش اخلاق و متعهد به کار و بارهای مشتری باشند.

کاشت دندان دیجیتالی به معنای راحتی بیشتر برای بیمار ، دوره بهبودی کوتاهتر و دقت عمل بسیار بالاتر است. ایمپلنت دیجیتالی در واقع از لحاظ ساختار مشابه ایمپلنت معمولی می باشد و در روند و تکنولوژی مورد استفاده در طول درمان ، با یکدیگر فرق دارند. به همین علت نمی توان گفت که ایمپلنت دیجیتال به نسبت ایمپلنت های معمولی دارای معایب است. در واقع تنها معایب ایمپلنت دیجیتال نسبت به نوع معمولی، هزینه بیشتر آن است که نمی توان به عنوان یک عیب درمانی نام برد. با توجه به محاسن و معایب ایمپلنت دیجیتال ، این نتیجه به دست می آید که ایمپلنت دیجیتال واقعا ارزشمند می باشد. قیمت ایمپلنت دیجیتال به دلیل استفاده از تجهیزات بیشتر و تخصص بیشتر از طرف مطب و پزشک هزینه ی بیشتری به نسبت ایمپلنت معمولی دارد. در روش ایمپلنت دیجیتال نیز بکارگیری برند مناسب برای کاشت ایمپلنت همانند روش معمولی از اهمیت بالایی برخوردار است. جنس و کیفیت روکش نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. که این مورد هم بر قیمت ایمپلنت دیجیتال تاثیر مستقیم دارد. مراکزی که ایمپلنت دیجیتال انجام می دهند ، باید دارای ابزار و امکانات به روز باشند تا بتوانند ایمپلنت دیجیتال را به بهترین و بالاترین دقت انجام دهند. همچنین در مراکز ایمپلنت دیجیتال متخصصین با تجربه و تخصص برای انجام این عمل را داشته و دوره ها و آموزش های لازم را در این خصوص انجام داده باشند. شما می توانید برای انجام ایمپلنت دیجیتال در تهران به دندانپزشکی دکتر سمیه ابراهیم گل جراح ایمپلنت دیجیتال مراجعه کنید و با استفاده از روش های دیجیتال و استفاده از تجهیزات دیجیتال اقدام به کاشت دندان نمائید.

  1. ارائه پروانه بهره برداری شرکت
  2. تعیین کد تجهیزات پزشکی
  3. عفونت دندان
  4. هنگام شستشو به وسایل به دقت نگاه کنید
  5. دستگاه شوک
  6. روکش این یونیت قابلیت شست و شو دارد

دندان های که تغییر رنگ داده اند یا عیوب ظاهری دارند طی این روش با کمک لایه هایی از سرامیک پوشانده میشوند و جز زیبایی، چیزی از آن ها دیده نمیشود. استفاده از لمینت ها سرامیکی مستلزم تراش خوردن بخشی از ضخامت مینا است. دندان هایی که آسیب وارد شده به آن ها نسبتا وسیعتر است را میتوان با کمک روکش دندان ترمیم کرده و زیباتر نشان داد. هرچند که کارایی ونیرها در زیبایی دندان بیشتر است اما چون روکش ها سطح بیشتری را میپوشانند، و کم هزینه تر هستند، با استقبال بیشتر مواجه هستند. بریج ها نیز نوعی از تکنیک های زیبایی و ترمیم دندان محسوب میشوند. در این روش با کمک دو دندان مجاور اقدام به نصب روکشی به فرم پل میکنند تا خلاء به وجود آمده در پیوستگی دندان ها جبران شود. زمانی که یکی از دندان ها به هر دلیلی بی افتد جای خالی آن معمولا مشکل بزرگی در زیبایی دندان های شما خواهد بود. برای جبران این مشکل، ایمپلنت ها میتوانند گزینه بسیار مناسبی باشند تا علاوه بر پر کردن فضای خالی، ظاهری بهتر به طرح لبخند ببخشند. هرچند که ایمپلنت دندان بیشتر برای بهبود و اصطلاح است اما نمیتوان تاثیر آن در مفهوم زیبایی را در نظر نگرفت. دندان ها هیچگاه بدون وجود لثه ها، زیبا به چشم نمی آیند و بیشتر شبیه به ساختارهای دراز و بلندی هستند که از استخوان بیرون زده اند. تجهیزات دندانپزشکی دست دوم اما با وجود لثه ها دندان ها هم زیباتر هستند. گاهی اوقات جهت ایجاد یا اصلاح طرح لبخند دندانپزشک زیبایی اقدام به انجام عمل جراحی لثه میکند تا با تنظیم ارتفاع آن ها لبخندها بهتر و گیراتر شوند. قطعا یکی فاکتورهای دخلیل در ظاهر دندان ها رنگ آن ها است. دندان هایی که سفید هستند نشان میدهند افراد به بهداشت و سلامتی خود اهمیت میدهند و برعکس دندان هایی که تیره و بد رنگ هستند نشان میدهند اوضاع سلامت عمومی اشخاص اصلا جالب نیست.

از مینی یوینت هم معمولا در بیمارستان های صحرایی و مکان هایی که نمی توان تجهیزاتی بزرگ را قرار داد، استفاده می شود. اگر برای خرید یونیت دندانپزشکی می خواهید اقدام کنید، حتما به مواردی که گفته شد توجه کافی داشته باشید. تجهیزات اندو دندانپزشکی اکثر بیمارانی که به دندانپزشکی مراجعه می کنند از مشکلات ریشه ی دندان رنج می برند. برای درمان انواع مشکلات ریشه از تجهیزات اندو استفاده می شود. این تجهیزات طیف وسیعی از دستگاه ها نظیر آبچوراتور، روتاری، اپکس فایندر، اندو پایلوت، اپکس لوکیتور را شامل می شود. در ادامه به معرفی چند عدد از این دستگاه ها خواهیم پرداخت. 1. روتاری: این دستگاه وسیله ای است که با استفاده از فایل هایی مخصوص به داخل ریشه ی دندان نفوذ خواهد کرد و درمان را انجام خواهد داد. 2. اپکس فایندر: وسیله ای است که دندانپزشکان با استفاده از آن طول ریشه ی دندان را تعیین می کنند. 3. آپچوراتور: این دستکاه زمانی استفاده می شود که دندانپزشک بخواهد درمان ریشه ی دندان یا کانال های دندان را انجام دهد، به کار گزفته می شود.

گازهای هوشبری: اکسید ازت، هیدرو کربنهای هالوژنه فرار (مانند هالوتان، ایزوفلوران، و انفلوران) که به مقدار زیاد به جای اتر و کلروفرم استفاده میشوند. کاربردها ـ در اتاق عمل بیمارستان، هنگام زایمان در زایشگاهها و در آمبولانسها، در بخشهای بیمارستان عمومی هنگام اجرای اعمال دردناک، در دندانپزشکی به عنوان تسکین به کار میروند. اتیلین اکساید: کاربردها ـ برای سترونسازی تجهیزات جراحی و اسبابهای پزشکی، در محل مرکزی توزیع لوازم، و گاهی در اتاق عمل بیمارستان. اکسیژن: در سیلندرها یا انبارهای بزرگ به شکل گازی یا مایع نگهداری میشود و از طریق لولهکشی مرکزی توزیع میشود. هوای فشرده: کاربردها ـ در کارهای آزمایشگاهی، تجهیزات درمان استنشاقی، تاسیسات و نگهداری تجهیزات و در دستگاههای کنترل محیط زیست. 9ـ پسماندهای پرتوسازی و رادیو اکتیو: از شمول این ضوابط خارج است. پسماندهای ناشی از کارکردهای خانهداری و مدیریت اجرایی این مراکز میباشند که شامل: پسماندهای آشپزخانه، آبدارخانه، قسمت اداری مالی، ایستگاههای پرستاری، باغبانی و از این قبیل است. تجهیزات دندانپزشکی یکبار مصرف این پسماندها، بخش بزرگی از پسماندهای تولیدشده در مراکز بهداشتی درمانی را تشکیل میدهند و باید نسبت به جداسازی آنها در مبدأ تولید اقدام شود مدیریت این دسته پسماندها مربوط به شهرداریها، دهیاریها و بخشداریها میباشد.

کلاس 1: نسبت به لبه جلویی شاخه (راموس) وضعیت پیشین داشته باشد. کلاس 2: نصف تاج دندان با لبه جلویی راموس پوشیده شده باشد. کلاس 3: تاج دندان کاملاً با لبه جلویی راموس پوشیده شده باشد. دندانپزشک در طول معاینه از دندان عکس میگیرد تا ضرورت کشیدن دندان عقل را تشخیص دهد. متخصص به کمک عکس میتواند ناحیه اطراف دندان عقل را به خوبی ببیند و نوع عمل کشیدن دندان عقل را تعیین کند. اگر جراحی دندان عقل نهفته ضرورت داشته باشد، بهتر است بیمار خود را پیش از عمل برای گذراندن یک دوره بهبود کوتاه مدت آماده کند. همچنین در این جلسه می توانید درمورد هزینه جراحی دندان عقل با پزشک خود صحبت کنید. هزینه درمان تحت تاثیر عامل های مختلفی می باشد. پس از تاثیرگذاری داروی آرام بخش انتخابی، جراح عمل را با بیحس کردن دندان و بافتهای اطراف دهان در محل قرارگیری دندان عقل شروع میکند. ما در کلینیک دندانپزشکی تهران از سوزنهای بسیار ظریف و تجهیزات پیشرفته برای بیحسی بدون درد استفاده میکنیم.

ممکن است وسیله ای باشد که در برابر گرما مقاوم نباشد، مانند آینه های دهانی یکبار مصرف، سرک های تخلیه پلاستیکی یا سرنگ های سرنگ هوا/آب. از آنجایی که وسیله فقط برای یک بار استفاده طراحی شده است، ایمنی و کارایی آن برای چندین کاربرد و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی یا گرما در حین پردازش مجدد و استریل کردن آزمایش نشده است. تمیز کردن دستگاه نیز ممکن است بسیار دشوار باشد،و خطر آلودگی متقابل بیمار به بیمار را ایجاد کند. رهنمودهای کنترل عفونت CDC،(مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ) همچنین در چندین دستورالعمل خود برای کنترل/پیشگیری از عفونت در دندانپزشکی و همچنین مراقبت های بهداشتی به طور کلی به استفاده مجدد از وسایل یکبار مصرف می پردازد. CDC بیان می کند که یک وسیله یکبار مصرف ،برای استفاده یک بیمار طراحی شده و سپس باید دور انداخته شود، نه اینکه برای استفاده در بیمار دیگر پردازش شود. مقررات FDA و دستورالعمل های CDC به وضوح استفاده مجدد از اقلام یکبار مصرف را ممنوع می کند. ایمنی بیمار باید همیشه در اولویت باشد. به خطر انداختن ایمنی بیمار برای صرفه جویی در هزینه با استفاده مجدد از اقلام یکبار مصرف دندانپزشکی، عملی غیرقابل قبول است.

اگر فردی بیمه دندانپزشکی داشته باشد که هزینه درمانهای دندانپزشکی او را پوشش بدهد، احتمالاً هزینه نهایی سیمکشی دندانها برای او اندکی کمتر خواهد شد. معمولاً هزینه مشاورههای اولیه و عکسبرداری اشعه ایکس دندانها توسط بیمههای دندانپزشکی تحت پوشش قرار میگیرد. اما اغلب این بیمهها برای افراد بزرگتر از 18 سال هزینهای پرداخت نمیکنند. آیا برای هزینههای ارتودنسی تخفیفی در نظر گرفته میشود؟ بعضی از متخصصین این امکان را به شما میدهند تا هزینههای ارتودنسی را به صورت اقساط بدون بهره در طول دوره درمان خود پرداخت کنید. در این صورت پرداخت این هزینهها برای شما بهتر مقدور خواهد بود. توصیه میشود که قبل از شروع برنامه درمان ارتودنسی خود حتماً در مورد همه هزینههای آن آگاهی پیدا کنید تا بعداً مجبور به پرداخت هزینههای سنگین و غیر منتظره نشوید. بعضی از متخصصین هم در صورتی که هزینه سیمکشی دندان را قبل از شروع درمان خود پرداخت کنید، تخفیفهایی را برایتان در نظر میگیرند.

ایمپلنت دندان در دو حالت کاشته میشود. حالت اول زمانی است که دندان از چند ماه قبل کشیده شده و حفره آن نیز بسته شده است. در این حالت نیازی به کشیدن دندان نیست و میتوان وارد مرحله بعد شد. اما در حالت دوم شما هنوز دندان خود را نکشیدهاید. دندان را دقیقاً در همان جلسه که قصد کاشت ایمپلنت دارید میکشید و بدون اینکه صبر کنید تا حفره آن پر شود، ایمپلنت کاشته میشود. در چنین شرایطی هزینه کشیدن دندان به قیمت ایمپلنت دندان اضافه میشود. تجهیزات لابراتواری دندانپزشکی ممکن است در همان جلسه نیز ایمپلنت کاشته نشود و پس از چند روز ایمپلنت وارد استخوان فک شود. ایمپلنت به روشهای خاصی درون استخوان فک کاشته میشود. قبل از شکافتن فک، در لثه برشی ایجاد میشود و با کمک متههای دندانپزشکیِ ظریفی، استخوان دریل میشود. اینکار بسیار حساس و پیچیده است و باید با دقت بالا و توسط متخصصان آموزش دیده صورت بگیرد. در این مرحله ممکن است مشخص شود استخوان فک به اندازه کافی، بافت استخوانی متراکم ندارد.


[ بازدید : 36 ]

فروشگاه اینترنتی لپ تاپ استوک چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

چهارشنبه 23 شهريور 1401
15:59
سورنا

لولاهای HP 4230s از جنس آلومینیوم می باشند. لولا های آلومینیومی در برابر ضربه و فرسودگی مقاومت بالایی دارند و می توانند تا 130 درجه باز شوند هرچه یک لپ تاپ بیشتر باز شود احتمال شکستگی لولاها کاهش می یابد. برای باز و بسته شدن این مدل دستگاه کاربران باید از هر دو دستشان استفاده کنند که این مقاومت لولاهای دستگاه را می رساند. نام مدل 4230s در زیر صفحه نمایش قرار دارد که در هنگام باز و بسته شدن قابل مشاهده می باشد. HP ProBook 4230S دارای یک صفحه نمایش 12.5 اینچی LED با کیفیت HD و رزولوشن 1280x720 می باشد. HP ProBook 4230S به یک کیبورد مناسب و بسیار مقاوم مجهز می باشد. کیبورد دستگاه برعکس آنچه که انتظار می رود از اندازه مناسبی برخوردار می باشند. این کلید ها به دلیل اندازه ای که دارند کامل نمی باشند یعنی قسمت های ماشین حسابی حذف شده است اما با این حال بین کلید ها از فاصله مناسبی برخوردار هستند. کلید های 4230s از پلاستیک سخت ساخته شده است که باعث می شود به طول عمر بالایی دست یابند. فروشگاه اینترنتی لپ تاپ استوک کلید ها به ترتیب از بالا به پایین پر سرو صدا می باشند. این کیبورد با کمی ارفاق برای هر کاربری می تواند مناسب باشد و هر نیاز که از یک کیبورد انتظار می رود را برآورده کند. HP ProBook 4230S دارای اتصالات مناسبی می باشد که هر کاربری می تواند بدون مواجه با مشکل از آن استفاده کنند. در جلوی دستگاه دو عدد پورت میکروفون / هدفون و کارتخوان SD وجود دارد. در سمت راست USB2.0 x2 ، LAN و جایگاه شارژر قرار دارد. در سمت چپ دستگاه اتصالاتی همچون USB3.0 x1 ، HDMI و VGA وجود دارد. این دستگاه فاقد DVD CD-RW درایو نوری است که نسبت به اندازه ی لپ تاپ قانع کننده می باشد.

  1. Weight:4.14 Pounds
  2. قیمت لپ تاپ
  3. بهرهمندی از پردازندههای توانمند
  4. پردازنده مرکزی
  5. معرفی بهترین لپ تاپ های مناسب ترید بازار
  6. رم: 8 گیگابایت

پردازندة گرافیکی یکی از قسمتهای پر هیجان سیستم میباشد و ایسوس پردازندة NVIDIA MX110 GDDR5 را با ظرفیت ۲ گیگابایت برای مدل X540MB - C استفاده کرده است که تنها قابلیت اجرای بازیهای بسیار سبک و ضعیف گرافیکی را دارد. این لپ تاپ ایسوس مجهز به یک پورت USB 3.0، دو پورت USB 2.0 ، پورت Ethernet و پورت HDMI میباشد که برای یک لپ تاپ میان رده بسیار مناسب است . باتریهای به کار گرفته شده در این مدل، باتریهای ۳ سلولی لیتیوم - یون با ظرفیت ۳۳ وات ساعت میباشند و ظرفیت شارژدهی تا ۵ ساعت را دارند . چندی پیش لنوو برند دیگری را به نام سری ThinkBook راه اندازی کرد. 256SSD-2G به دلیل استحکام و ظاهر صنعتی خود شناخته شده است و طراحی جدید آن بسیار زیبا است. ThinkBook 15 دارای ظاهری کاملاً جدید، پردازندههای Tiger Lake نسل یازدهم و نمایشگر IPS 1080p است که در نسخههای TN و IPS با گزینههای لمسی و همچنین 100% sRGB ارائه میشود.

لپتاپهای صنعتی در برابر گرد و غبار، در برابر آب نیز مقاوم هستند. پاشیده شدن با آب هیچ آسیبی به آنها وارد نمی کند و برای افرادی که از آنها در مزرعه استفاده می کنند بسیار مفید است. استانداردهای نظامی به گونه ایی دستگاه را ملزم می کند که در تغییرات دمایی که به طور ناگهانی پیش می آید بتوانند به کار خود ادامه دهند. اولین آزمایشها با خاموش بودن لپتاپ برای آزمایش استحکام مواد انجام میشود. در حین روشن بودن یک سری روی لپ تاپ ها انجام می شود.تانحوه عملکرد دستگاه در تست گرمایی بسنجند. لپتاپهای صنعتی نیز برای کار در محیط هایی که دما میتواند تا 10 درجه سانتیگراد در عرض یک دقیقه تغییر کند، آزمایش میشوند. خرید لپ تاپ دسته دو از آنجایی که لپتاپهای مقاوم برای استفاده در فضای باز طراحی شدهاند، نمایشگرهای روشنتری دارند. بسیاری از لپتاپهای صنعتی برای جفت شدن با پایه خودرو طراحی شدهاند، بنابراین برای نصب در وسایل نقلیه ایدهآل هستند. مقاومت در برابر لرزش و مقاومت در برابر حرارت آنها را برای استفاده در وسایل نقلیه مناسب تر از لپ تاپ های معمولی می کند.

اگر دانشجو هستید و یا نیاز دارید که نوت بوک خود را حمل کنید، استفاده از این سری لپتاپ لنوو به شما پیشنهاد میشود. Thinkpad L : این سری در مدلهای 13 تا 15 اینچی تولید شده است که حمل سادهای دارند و با داشتن سیستم سخت افزاری قابل قبول، مناسب برای انجام کارهای روزمره است. اگر فریلنسر هستید و نیاز به نوت بوک قابل حمل دارید، این سری از لپتاپهای تینک پد به شما پیشنهاد میشود. Thinkpad 13 : این سری که با نام کروم بوک نیز شناخته میشوند، به دلیل پشتیبانی از سیستم عامل کرومیوم گوگل، برای سیستمهای آموزشی مناسب است. هر سری از این مدلها بعد از حرف T ، دارای یک عدد هستند که نشاندهنده سایز لپتاپ است. بهعنوان مثال در مدل T480 ، عدد 4 نشان دهنده 14 اینچی بودن محصول است. این سری از لپتاپهای لنوو، متعلق به سری Thinkpad هستند که جزو لپتاپهای هیبریدی لنوو به حساب میآیند. در این محصولات صفحه کلید از بدنه جدا میشود و چرخش 360 درجهای دارد که میتوان از این محصولات بهعنوان تبلت هم استفاده کرد؛ بنابراین خانواده یوگا برای افرادی که بهدنبال تبلت ویندوزی هستند انتخاب مناسبی است.

اگر عمر باتری برای شما اهمیت و اولویت دارد، بهتر است از نمایشگر استاندارد استفاده کنید، تا چندین ساعت اضافی باتری برای شما دوام داشته باشد. موضوعی که وجود دارد این است که صفحه مات منابع نور را کم می کند، بنابراین دیگر مجبور نیستید از انعکاس نور گلایه کنید. همچنین، رنگ ها شفاف تر نمایش داده می شوند و رنگ پوست نیز کاملا طبیعی است. لپ تاپ Lenovo یکی از برترین صفحه کلید های موجود در بازار را در اختیار دارد. صفحه کلید برای مدل لپ تاپی به این ظریفی بسیار مناسب است و اندازه و فاصله کلیدها بسیار مطلوب طراحی شده است و برای تمام مدل ها مناسب است. به علاوه، کلیدها به راحتی و روان کار می کنند و نیاز به فشار زیادی برای تایپ کردن نیست. همچنین، چند کلید با اندازه کوچک وجود دارد از قبیل دکمه Alt و PrtSc. و البته چند کلید که افراد به طور منظم از آنها استفاده می کنند نیز در دسترس است.

به عنوان مثال، یک وب کم 1080p وجود دارد که وقتی افراد زیادی از خانه یا در یک محیط هیبریدی کار می کنند، اهمیت زیادی دارد. همچنین تنظیمات بیشتری با رزولوشن QHD (2560 x 1440) وجود دارد که نسبت به 1080p افزایش خوبی دارد. ما Blade را با Intel Core i7-11800H و Nvidia GeForce RTX 3070 آزمایش کردیم که برای عملکرد بازی قوی بود. در معیارهای بهره وری به اندازه برخی از رقبا قدرتمند نبود، اگرچه برای مرور وب و سایر کارهای رایج، بسیار خوب است. درهر صورت، بسیاری از مزایای Blade همیشه ارائه میشود: ساخت خوب، قیمت لپ تاپ لنوو دست دوم مستحکم بودن و پورتهای فراوان. اما Razer هرینه ی کیفیت را دریافت می کند، بنابراین شما باید برای عضویت در باشگاه آن هزینه اش را بپردازید. اگر مشخصات بالاتری میخواهید و مایلید برای یک لپتاپ گیمینگ نازک و سبک هزینه بیشتری بپردازید، مدل پیشرفته Razer Blade 15 یک انتخاب قوی است. این لپ تاپ یک طراحی شیک دارد که به راحتی میتوان آن را در هر مکانی با خود همراه کرد، و اگر میخواهید مجموعهای از تجهیزات جانبی را نیز وصل کنید، از پورتهای خوبی برخوردار است.

  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce MX150 با 2 GB VRAM
  • ال سی دی همراه با تاچ تبلت
  • سری H: قدرت پردازشی بسیار بالا و مصرف باتری بالا
  • اتصالات: دو درگاه USB 3.0 و یک درگاه USB 2.0
  • نبود درایو نوری

ایسوس یا لنوو ؟ سوالی که ممکن است برای بسیاری از افرادی که قصد خرید لپ تاپ را داشته باشند پیش آمده باشد. اما آیا این نوع مقایسه، مقایسه درستی است؟ آیا می توان محصولات متنوع این دو شرکت بزرگ تولید کننده لپ تاپ را با یکدیگر مقایسه نمود؟ مطمئنا مقایسه کلی محصولات این دو تولید کننده، چندان کار درستی نیست اما با این حال نکاتی در این زمینه وجود دارد که می تواند تا حدودی شما را برای یک انتخاب خوب، راهنمایی کند. اگر بخواهیم به طور خلاصه بیان کنیم، باید بگوییم که انتخاب میان دو محصول بسیار ساده تر از انتخاب میان دو برند است. اما باید بدانید که هر برندی خصوصیات ویژه ای دارد که محصولات آن را از دیگر برندها، جدا می سازد. لنوو یا ایسوس ؟ سوالی که ممکن است برای بسیاری از افرادی که قصد خرید لپ تاپ را دارند تاکنون پیش آمده باشد؛ اما آیا جوابی برای آن وجود دارد؟

  • پورت شبکه
  • ۱ ترابایت حافظه ذخیرهسازی HDD
  • گارانتی: 18 ماهه
  • بازیهای روز
  • وضعیت : آکبند - تک چسب شرکت
  • کنتراست در حداکثر روشنایی: 811: 1؛

مکبوک ایر جدید با بهرهگیری از پردازندهی M1 که توسط خود اپل طراحی و پیادهسازی شده، به شدت یک گزینهی قدرتمند و در عین حال با ظرافت و دوستداشتنی است. لپتاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو مدل Lenovo Legion 5 15ACH6-A یکی از لپتاپهایی است که میتواند تمامی انتظارات گیمینگ و گرافیکی شما را برآورده سازد. این لپتاپ دارای پردازنده قدرتمند Ryzen 7 H5800 است که می تواند سنگینترین پردازشها را برای شما انجام دهد. این پردازنده دارای ضریب مالتیپر باز است و میتواند از تنظیمات بایوس بنا به میزان مورد نیاز خود قدرت و سرعت پردازشی آن را بالا و پایین کنید. این لپتاپ دارای کارت گرافیکی GeForce RTX 3050 Ti انویدیا است و میتواند برای شما قدرت بسیار بالایی در پردازشهای بازیهای سنگین گرافیکی و تسکهای گرافیکی سنگین دارد. Lenovo Legion 5 15ACH6-A دارای ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیرهسازی SSD است. این حافظه شاید برای بسیاری مقدار کمی باشد که البته لنوو امکان ارتقا را هم در محصولش فراهم ساخته است.

  • گرافیک: Intel HD 4000 تا 2 گیگابایت
  • ظرفیت هارددیسک: از 256 گیگابایت تا 1 ترابایت در حالت SSD
  • لپ تاپ برنامه نویس چه مقدار رم (RAM) نیاز دارد؟
  • توان مصرفی (TDP) : 77 وات
  • فضای ذخیره سازی: هارد دیسک 500 گیگابایتی

اگر بهترین نمایشگر ممکن را میخواهید باید به چند نکته توجه داشته باشید. اول این که رزولوشن صفحه نمایش حتما FHD یا QHD یا حتی 4K باشد؛ زیرا رزولوشن بالاتر باعث میشود محتوا باکیفیتتر باشد و کمتر چشمهای شما را خسته کند. مورد دوم این که به میزان روشنایی نمایشگر لپ تاپ توجه داشته باشید تا در یک روز آفتابی در خانه بتوانید بدون مشکل محتوای پنل را مشاهده کنید. این مورد زمانی اهمیت بیشتری پیدا میکند که شما بخواهید از لپ تاپ در محیطهای بیرون از خانه نیز استفاده کنید. مورد سوم این که به نوع پنل توجه داشته باشید. لپ تاپ استوک dell e5570 اکثر لپ تاپها نمایشگر IPS دارند اما میتوانید لپ تاپی با پنل امولد نیز خریداری کنید. پنلهای امولد رنگها را جذابتر به نمایش درمیآورند و در نمایش رنگ مشکی نیز به دلیل خاموش شدن پیکسلها تبحر خاصی دارند. مورد چهارم نرخ نوسازی صفحه نمایش است که البته برای برنامه نویسی شاید اهمیت خیلی زیادی نداشته باشد ولی در زمینه وب گردی و گشت و گذار در فضای لپ تاپ اهمیت زیادی دارد.


[ بازدید : 27 ]
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]